7 Şubat 2014 Cuma

EŞEK İNADI



                                        ADIGÜZEL DAYI VE BİR ANISI    

          Adıgüzel dayı.. Tanıyanınız vardır. Ağdunut köyündendi.  1.90 'a yakın boyu,  iri yapılı gövdesiyle mütenasip  göğsüne kadar inen  gür sakalıyla dimdik,duruşu ve heybetli yapısına rağmen,yüzünden hiç eksik olmayan tebessümü ile sevimli ve cana yakın bir insandı.İyi bir insandı.Allah rahmet etsin.
         Aşağı Yabanlı'dan Hoca gil  ile dünür olan Adıgüzel dayıyı,   tüm yabanlılılar çok severdi.Hele kış aylarında , Adıgüzel dayı bir gelse de güzel bir kar yağsa ; " kamalak "  avı yapsak diye dört gözle beklerlerdi. Çünkü daha önceki  gelişlerinde keyifli  av yapılan diz boyu karları beraberinde getirmişti.
        Hoş sohbetti Adıgüzel dayı. Nüktedandı  Zekice yaptığı  ince esprileri bazılarınca  " neden "  sonra  anlaşılır da gülüşmelere sebep olurdu. Dinlediklerimden hatırımda kalanları  fırsat buldukça yazıp, paylaşmak istiyorum. Ama O'ndan dinlediklerini keşke çok sevgili torunu Mahir Yılmaz, o kıvrak, akıcı , adı gibi mahir diliyle yazsa da  zevkle okusak.
        Neyse..
        Bir gün sohbet sırasında   " inat ve inatlaşma " üzerine konuşuluyordu ki ; laf dönüp dolaşıp - af buyurun  -   " eşek inadı "na geldi. İşte bu esnada söze başlayan Adıgüzel dayı  başından geçen bir hadiseyi anlattı.
        Hikaye, Eşek İnadı  :
     "  --   Kış mevsiminde hayvanlar ahırda bakılıp besleniyor.Ama  çocuklar  sağ olsunlar o işleri bana bırakmıyorlar. Bununla beraber bir gün de hayvanlara ben bakayım diye ahıra indim.İneklerin, öküzlerin, danaların vs.  altlarını süpürdüm.Sıra eşeğin altını süpürmeye geldi. Ama eşeği biraz öteye gitsin de altını süpüreyim diye ittiriyorum, o geri geliyor.Ben ittiriyorum, O  geri geliyor.Baktım olacak gibi değil, kenarda duran küreği aldım,eşeği öteye ittirip küreği böğrüne dayayıp altını süpürdüm.Sonra çeşmeye gidip elimi yüzümü yıkadım.Orada bir süre sohbet edip oyalandıktan sonra ahıra gidip baktığımda, eşeğin halen küreğe dayalı vaziyette durduğunu gördüm.İnada bak ki ;  küreği çekince  pat diye yere düştü ." dedi.
       Adıgüzel dayının kendine özgü o tatlı anlatımının ardından atılan kahkahaları şu an duyar gibiyim.
       
       
           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder