1 Ekim 2013 Salı

Bir Kız Bana Emmi Dedi Neyleyim


                  KARACAOĞLAN  GÖNLÜ  YANIK  OĞLAN

                 Karacaoğlan,  "ayran gönüllü"  bir ozan. Sazı elinde diyar diyar geziyor. Gittiği, gezdiği yerlerde gördüğü her güzele gönül veriyor.Bunu da hemencecik sazıyla dillendiriyor.Gördüğü güzellerin hepsini de ilk göz ağrısı "Elif "in yerine koyuyor.
                  Karacaoğlan bir gün değirmenden gelirken çeşme başında kızları görmüş.Çeşmeye yaklaşmış,ince belli,örgülü saçlarıyla, fidan boyuyla "Elif" e  benzeyenine dönüp ;
                  - Güzel kız bana bir tas su verir misin ? Demiş.
                  Kız çeşmeden  tası doldurup, Karacaoğlan'a uzatmış ;
                  - Buyur Emmi
                  Demiş. Artık Karacaoğlan'ın halini tarife gerek var mı ? Zaten hemen oracıkta almış sazı eline, bak neler söylemiş :

                 
                 Değirmenden gelirim beygirim yüklü
                 Şu kızı görenin del olur aklı
                 On beş yaşında kırk beş belikli
                 Bir kız bana emmi dedi neyleyim

                                     Bizim ilde üzüm olur alıç olur
                                     Sızılaşır bozkurtları aç olur
                                     Bir yiğide emmi demek güç olur
                                     Bir kız bana emmi dedi neyleyim

                Birem birem toplayayım odunu
                Bilem dedim bilemedim adını
                Elbistan yanaklı Kürdler kadını
                Bir kız bana emmi dedi neyleyim

                                     Karacoğlan der ki n’oldum n’olayım
                                     Akar sularınan ben de geleyim
                                     Sakal seni makkabınan yolayım
                                     Bir kız bana emmi dedi neyleyim

1 yorum: