24 Nisan 2014 Perşembe

T Ü R K Ü

   
                                      Karpuz  Getir Yiyeyim
                                      Aç  Odanı  Gireyim
             Yedilik hece vezinli ve anonim.       
            Türkü,  Elazığ Yöresine ait diye bilinir. Diyarbakır türküsü olduğu da söylenir.  İlk defa Celal Güzelses  söylemiş. Elazığ ve Diyarbakır yöresi türkülerinde benzerlik çok.Belki de, yöre halkı komşu iki ilin türkülerini çalıp söylediği için  söylediği türküleri kendinin kabul ediyor.

Elazığ - Diyarbakır Yöresi 

Karpuz getir yiyeyim
Aç odanı gireyim
Uyan uyan sar beni
Yar olduğun bileyim


Karpuzlar yenmez oldu
Sıcaktan benzim soldu
Bir yar sevdim o dahi
Gittide gelmez oldu

Karpuzun al dilimi
Nettin benim yarimi
Gülümü koklayanlar
Göze alsın ölümü

Karşıda elmalıklar
Suda oynar balıklar
Ne böyle sevda ola
Ne böyle ayrılıklar


Karşıdan görünürsün
Çarşafa bürünürsün
İpek çarşaf içinde
Ne güzel görünürsün

Karpuz kestim sulandı
Yedim başım dolandı
Kırılası kollarım
İnce bele dolandı


Karşıdan görünürsün
Çarşafa bürünürsün
İpek çarşaf içinde
Ne güzel görünürsün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder